Telefonische bereikbaarheid van levensbelang en online werkplekken grote meerwaarde voor Top Milieu Service
Telefonische bereikbaarheid is van levensbelang voor Top Milieu Service in Noordhorn. daarom stapte ...
Het uitfaseren van ISDN-telefonie was voor Huisartsenpraktijk R.J. de Jonge in Ten Boer aanleiding om op zoek te gaan naar een nieuwe telefonie-oplossing. Ook leefden er bij de huisartsenpraktijk enkele concrete wensen voor uitbreiding van de functionaliteiten van telefonie, onder meer een uitvoeriger keuzemenu. RSE telecom & ICT realiseerde VoIP over de bestaande lokale telefooncentrale.
ISDN bestaat niet meer per 1 september 2019. Het uitfaseren van deze vorm van telefonie betekent dat gebruikers op zoek moeten naar een andere oplossing. Zo ook Huisartsenpraktijk R.J. de Jonge in Ten Boer. Dat online telefoneren met VoIP de beste oplossing is, was al snel duidelijk. De huisartsenpraktijk vroeg drie partijen om te komen met een oplossing. De keuze viel op de Vodafone One Fixed oplossing die RSE telecom & ICT aanbood omdat dit de enige oplossing was waarbij de klant de bestaande, vrij nieuwe lokale telefooncentrale kon blijven gebruiken.
Bionda Hartsteen vertelt namens de opdrachtgever dat de prijs-kwaliteitverhouding hierbij een belangrijke overweging was: “Onze Panasonic telefooncentrale was nog vrij nieuw. Implementatie van een online centrale vonden wij kapitaalvernietiging, temeer omdat wij dan ook nog eens moesten investeren in nieuwe telefoontoestellen. Met de Vodafone One Fixed oplossing van RSE blijft alles bij het oude, behalve het abonnement. Dit was voor ons veruit de gunstigste oplossing.”
Bij de aanpassing van het abonnement sprak de klant ook de wens uit om de telefonie te voorzien van meer praktische functionaliteit. “Als apotheekhoudende huisartsenpraktijk worden wij veelvuldig gebeld. In bepaalde gevallen moet je patiënten natuurlijk persoonlijk te woord staan. Maar in veel andere gevallen, bijvoorbeeld voor het bestellen van een herhalingsrecept, kan dit ook prima met een voicemail. Dat ontlast onze assistenten behoorlijk bij hun dagelijkse bezigheden”, zegt Bionda Hartsteen. “Ook hebben we nu een automatische voicemail die actief wordt als we gesloten of tijdelijk onbereikbaar zijn en een speciale lijn voor collega-artsen.”
De ervaringen van de huisartsenpraktijk met RSE telecom & ICT waren volgens Hartsteen vanaf het eerste moment positief: “Voordat er een offerte werd uitgebracht, kwam er eerst iemand van RSE langs om onze situatie in de praktijk te bekijken. Daarbij maakten wij duidelijk dat voor ons het spannendst was om bereikbaar te blijven. Wij zijn verplicht om altijd bereikbaar te zijn, dus de overgang moest zo snel mogelijk. Projectleider Aaldert Postema en technische man Henk Kuiper van RSE begrepen dit heel goed. Zij planden alles tot in de puntjes, zodat de overgang van KPN ISDN naar Vodafone One Fixed binnen een uur helemaal klaar was. Na deze overgang waren er nog wel wat onvolkomenheden, maar die werden snel en goed opgelost. Wij zijn bijzonder tevreden over de samenwerking.”