Tuindeco Coevorden kiest voor zakelijke telefonie vast en mobiel van RSE telecom & ICT
Telefonie moet werken, zowel vast als mobiel. Daarom belt Tuindeco in Coevorden sinds kort ook via R...
Het programmeren van de telefooncentrale voor storingsdiensten was erg ingewikkeld bij VIB Wubbolts in Groningen. Toen er ook nog een vervelende storing in de telefooncentrale bij kwam, was het voor de specialist in elektro- en koeltechniek de hoogste tijd voor een nieuwe oplossing. RSE telecom & ICT leverde en installeerde een nieuwe centrale, waarover eigenaar Jacob Boersma van VIB Wubbolts een kort, maar zeer duidelijk oordeel heeft: “Het is een super oplossing!”
De ongeveer twintig monteurs van VIB Wubbolts Elektro- en Koeltechniek draaien om beurten storingsdienst. Daarbij moeten zij 24/7 bereikbaar zijn op hun eigen mobiele telefoon en nummer, ook tussen 16.15 en 7.00 uur als het bedrijf gesloten is. De klant die een storing heeft, belt gewoon naar het bekende, centrale nummer van het bedrijf. Daarbij moet er dus automatisch een correcte doorschakeling plaatsvinden. “Het inplannen van die storingsdiensten in de centrale was altijd een crime”, vertelt Boersma.
VIB Wubbolts is al vele jaren klant bij RSE telecom & ICT. “RSE is bijzonder oplossingsgericht”, zegt Boersma. Logischerwijs klopte het bedrijf daarom bij ons aan om tot een oplossing van beide problemen te komen. Op basis van de wensen van de klant adviseerden wij om over te gaan tot de aanschaf van een nieuwe centrale in de cloud. Het gaat om een centrale waarbij het programmeren van doorschakelingen bijzonder eenvoudig en gebruiksvriendelijk is. Nu het bedrijf een tijdje werkt met de nieuwe centrale, is het oordeel van de bedrijfseigenaar: “Het is een super oplossing!”
Ook waren de toestellen voor vaste telefonie van VIB Wubbolts verouderd en toe aan vervanging. Waar de kantoormedewerkers tot voor kort alle een eigen draagbaar toestel hadden, is het bedrijf nu overgegaan op allemaal vaste telefoontoestellen en één draagbaar toestel voor bereikbaarheid tijdens de pauze. Ook dat is goed ingeregeld met de nieuwe centrale. “Zo hoeft niet iedereen tijdens de pauze met een telefoon rond te lopen”, zegt Boersma. “Zelf ben ik afwisselend op pad en op kantoor. Ik kan nu heel eenvoudig met mijn mobiele nummer bellen vanaf het vaste nummer van onze zaak en ben via een versneld doorschakelnummer snel bereikbaar.”