Terug naar Blog
Vervangen van Bosch DECT6000 door Ascom Unite voor zorginstelling  Maarsheerd
08
mei

Vervangen van Bosch DECT6000 door Ascom Unite voor zorginstelling Maarsheerd

Zorginstelling BCM in Stadskanaal wilde het verouderde Bosch DECT6000 zorg-communicatiesysteem vervangen. RSE telecom & ICT bood Ascom Unite als oplossing voor communicatie tussen cliënten, patiënten en zorgmedewerkers. BCM kreeg hiermee de gewenste betaalbare, betrouwbare en eenvoudige oplossing. Bovendien anticipeerde RSE snel op onvoorzien onheil met een prima noodoplossing.

Lees verder
Totaal oplossing

Waarom RSE telecom & ICT?

BCM stelde een werkgroep in die zich ging bezighouden met het nieuwe communicatiesysteem. De werkgroep bestond uit medewerkers van zorg en techniek . De werkgroep stelde programma van eisen op met daarin de wensen in hoofdlijnen. Aan de hand van dit programma vroeg BCM twee partijen om een ‘best solution’ met bijbehorende offerte.

“RSE toonde initiatief door met een sterke totaaloplossing te komen”, licht Gengler toe. “Een stabiele oplossing met proven technology en simpel in gebruik en beheer. Bovendien is het compatible met onze andere technologie, wat scheelt in de kosten omdat wij niet gelijk al onze communicatiemiddelen hoeven vervangen.”

Acute noodsituatie

Kort na het aangaan van de overeenkomst met RSE en nog pril in de voorbereidingsfase ontstond er plotseling een onvoorziene noodsituatie: de te vervangen DECT6000 liep waterschade op en gaf de geest. Aangezien zowel 150 medewerkers als zo’n 400 bewoners en cliënten sterk afhankelijk zijn van hun noodknoppen en pda’s, was een razendsnelle noodoplossing geboden. Binnen een dag regelde RSE dit met een tijdelijke routering naar een mobiele oplossing via GSM.

Gengler is zeer te spreken over het accuraat en snel handelen van RSE: “De noodoplossing functioneerde zo goed dat medewerkers twijfelden over de noodzaak van vervanging van de DECT. Die noodzaak was er echter wel, vanwege betrouwbaarheid en de mogelijkheden om informatie over zorghandelingen geautomatiseerd op te slaan. Maar RSE hield ons op dat moment wel heel goed uit de brand.”

Oplossingen

“Ascom Unite is een systeem waar ik hartgrondig achter sta”, vertelt specialist communicatiesystemen in de zorg Johan de Vries van RSE. “Patiënten en cliënten in de zorg zijn afhankelijk van hun noodknop. En medewerkers moeten altijd actuele informatie over hun werk bij de hand hebben. En ze moeten gealarmeerd kunnen worden als er ergens nood is. Ascom Unite  is bewezen betrouwbare technologie.’’

RSE leverde een Ascom Unite DECT-centrale met 32 antennes en 68 nieuwe handsets. Dit systeem communiceert vlekkeloos met de al aanwezige Siemens HiPath 3800 telefooncentrale, die daardoor niet vervangen hoefde worden, maar na een update door RSE nog jarenlang probleemloos mee kan.

Resultaat

BCM heeft in woon- en zorgcentrum Maarsheerd nu de beschikking over een up-to-date zorgcommunicatiesysteem waarmee het vele, vele jaren vooruit kan, “Bijna alles voldoet aan de verwachting”, zegt Gengler tevreden. “Ascom Unite functioneert uitstekend en communiceert optimaal met al onze communicatiemiddelen. De samenwerking met RSE is bovendien zeer aangenaam. Wij zij dik tevreden.

Over BCM Woonzorg

Verzorgingshuizen Beukenhof en Maarsheerd en wooncorporatie CWOG fuseerden in 2003 tot stichting BCM Woonzorg. In de dynamische wereld van de zorg is de open en transparante organisatie BCM vanuit een sterk lokale invalshoek altijd op zoek naar nieuwe vormen van zorg en welzijn. BCM zorg en dienstverlening biedt met name woonruimte en zorg voor ouderen, ook voor senioren met een specifieke zorgvraag. 

Wilt u een totaaloplossing voor uw zakelijke telefonie & ICT?