Terug naar Blog
Update dataverbinding voor dierenartsenpraktijken Arts & Dier
14
okt

Update dataverbinding voor dierenartsenpraktijken Arts & Dier

De dataverbindingen van vijf Noord-Nederlandse dierenartsenpraktijken en dierenklinieken van Arts & Dier kregen een update. Voor optimale communicatie, organisatie en administratie binnen de online organisatie was een ingrijpende verbetering van het ICT-netwerk noodzakelijk. RSE telecom & ICT voerde deze upgrade uit, geheel naar tevredenheid van de klant.

Lees verder
Totaal oplossing

Arts & Dier

Arts & Dier is een vooruitstrevende dierenartsenpraktijk in Noord-Nederland. De hoofdvestiging in Klijndijk bestaat uit een dierenartsenpraktijk en een kliniek voor huisdieren, paarden en landbouwhuisdieren. Arts & Dier heeft nevenvestigingen in Emmen, Klazienaveen, Ter Apel en Stadskanaal die eerstelijns zorg bieden voor gezelschapsdieren. Ook runt Arts & Dier een paardenkliniek in het Friese Bears.

Update dataverbinding

De update van de dataverbinding was nodig vanwege groei van het dataverkeer. Alle vestigingen maken gebruik van één centraal veterinair administratieprogramma. Bij een upgrade van deze software naar de nieuwste versie voldeed de bestaande server in Klijndijk niet meer.

Werken in de cloud

De directie van de dierenkliniek koos er daarbij voor om de fysieke server te verruilen voor werken in de cloud. Op deze manier is er altijd vooraf exacte duidelijkheid over  de vaste, lage kosten. Ook zijn zaken als beveiliging bij datacentra uitstekend geregeld, veiligheid is altijd up-to-date zonder dat de gebruiker er omkijken naar heeft. Hiermee is   de storingsgevoeligheid zeer klein.

Keuze voor RSE telecom & ICT

Arts & Dier is al ongeveer zes jaar klant van RSE telecom & ICT. Dat begon met de mobiele telefonie. Destijds vroegen wij drie offertes en RSE kwam als goedkoopste uit de bus. Zo kwam de samenwerking tot stand en dat bevalt nog altijd prima”, vertelt mede-eigenaar Maarten Glas. “Onze dierenartsen zijn voor hun werk best afhankelijk van mobiele telefoons. Is er eens een probleem met een gsm of smartphone dan lost RSE dit snel en kundig op. Is een probleem niet direct te verhelpen, dan ligt er altijd een vervangende telefoon klaar. Bovendien zijn de medewerkers prettige mensen om mee samen te werken.”

Klanttevredenheid

Ook voor dit project klopte Arts & Dier aan bij RSE. Maarten Glas: “Wij zijn een volcontinu bedrijf dat 24/7 bereikbaar moet zijn. RSE begrijpt dit en houdt daar rekening mee. Zo is de nieuwe glasvezelkabel naar onze hoofdvestiging in Klijndijk aangelegd naast de bestaande verbinding. Toen alles aangelegd was, was overplaatsing een kwestie van minuten. RSE weet wat er bij ons ligt aan ICT en werkt oplossingsgericht. Wij zijn bijzonder tevreden.”

Wilt u een totaaloplossing voor uw zakelijke telefonie & ICT?