Stabielere telefonie-omgeving tegen lagere kosten voor Van Heck Noordwolde

Stabielere telefonie-omgeving tegen lagere kosten voor Van Heck Noordwolde

Terug naar Projecten

 

Hoewel internationaal specialist op het gebied van waterbeheersing en –verplaatsing Van Heck in het Friese Noordwolde niet ontevreden was over de kwaliteit van telefonie en leverancier KPN, ging het bedrijf zich toch eens oriënteren op de markt. Daarbij werd duidelijk dat Vodafone qua prijs-kwaliteitverhouding minstens zo gunstig was. Er ontstond contact met Vodafone Business partner RSE telecom & ICT in Groningen. “RSE overtuigde ons dat overstappen naar vast-mobiel integratie via Vodafone One Net Enterprise voor ons de gunstigste oplossing was” vertelt Edwin Righart van Van Heck.

Inkomend telefoonverkeer

Van Heck is actief in onder meer de bagger-, offshore- en bergingsindustrie. “Onze werkwijze brengt veel inkomend telefoonverkeer via ons centrale nummer met zich mee. Honderd procent telefonische bereikbaarheid is voor ons van levensbelang”, vertelt Righart. “Daarnaast komen onze mensen bij het baggeren, in de offshore en bij berging in alle uithoeken van de  wereld. Kwaliteit van wereldwijde mobiele bereikbaarheid is daarom voor ons ook essentieel.”

Kwaliteit wereldwijd mobiel netwerk

Volgens Righart leefde er enigszins de vrees binnen zijn bedrijf dat er concessies aan bereikbaarheid moesten worden gedaan bij een overstap naar een andere aanbieder van mobiele telefonie met lagere kosten: “We werken inmiddels een tijdje met Vodafone en onze ervaring leert dat de kwaliteit van dit netwerk van Vodafone wereldwijd minstens zo goed is als die van KPN en haar partners.”

Vodafone One Net Enterprise + One Mobile 3

Zoals gezegd, bereikbaarheid via het centrale, vaste nummer is voor Van Heck van levensbelang. De laatste tijd begon de lokale centrale van het bedrijf wat vaker storingen op te leveren. Ook dat was voor Van Heck een reden om zich eens te gaan oriënteren. “Toen accountmanager Jordi Heins met het voorstel kwam om vaste en mobiele telefonie te gaan integreren, moesten wij wel even omschakelen. Zou dit wel voldoende stabiliteit bieden? Maar hij informeerde ons uitstekend en wist ons met een goed verhaal te overtuigen dat een Vodafone One Net Enterprise centrale in de cloud met VoIP als vaste telefonie en Vodafone One Mobile 3 als mobiele abonnementen een uitstekend pakket is dat biedt wat wij zoeken. En inmiddels weten we uit ervaring dat dit helemaal waar is, bellen via de cloud is minstens zo stabiel als met een lokale centrale”

Klanttevredenheid

“RSE maakt duidelijke afspraken en komt deze na. Bij de migratie wisten wij precies wanneer wij even zonder telefoon zouden zitten”, zegt Righart. “Bovendien is RSE proactief. Zo kwam Vodafone met een nieuwe abonnementsvorm die voor ons aantrekkelijk was. Wij wisten dat niet, maar Jordi nam proactief contact op met de vraag of hij dit voor ons moest regelen. RSE denkt mee en communiceert duidelijk en direct, daar houden wij van.”

Bekijk ook

Microsoft 365 & Giganet Installatiebedrijf Mulder - RSE telecom & ICT

Microsoft 365 & Giganet Installatiebedrijf Mulder - RSE telecom & ICT

Het ICT-netwerk van Installatiebedrijf Mulder was onwerkbaar verouderd. RSE loste de problemen op met Moderne Werkplekken en Giganet van Vodafone & Ziggo