Terug naar Blog
Otto Barkhuis Mechanisatie wil kunnen vertrouwen op telefonie die optimaal functioneert
11
okt

Otto Barkhuis Mechanisatie wil kunnen vertrouwen op telefonie die optimaal functioneert

Als een klant van Otto Barkhuis Mechanisatie in Musselkanaal en Siddeburen een probleem, uitdaging of vraag heeft,  dan moet er vaak snel een antwoord of oplossing komen. Zo'n klant grijpt naar de telefoon en wil dan snel en doelgericht geholpen worden. Daarom is telefonische bereikbaarheid voor het bedrijf van levensbelang. "Wij hebben daar zelf geen verstand van en willen daarom een partner waarop wij kunnen bouwen, die ons erop wijst als bepaalde zaken voor verbetering vatbaar zijn", zegt Gonny de Vries van Otto Barkhuis Mechanisatie.

Lees verder
Cloud telefonie en Internet

 Ruim tien jaar klant

Het mechanisatiebedrijf in Musselkanaal is al meer dan tien jaar trouw klant bij RSE, zowel op het gebied van vaste telefonie als beveiliging. Twee jaar geleden nam het Niestijl Mechanisatie in Siddeburen over, eveneens een relatie van RSE. Hiermee telt het bedrijf nu twee vestigingen, waarbij telefonische doorschakelmogelijkheden wenselijk waren. Bovendien kwam begin dit jaar het bericht dat de verouderde lokale Panasonic-telefooncentrale in Musselkanaal niet meer ondersteund zou worden. Een nieuwe oplossing was noodzakelijk.

 

 Centrale in de cloud

“In samenspraak met onze adviseurs Henk Haan en Johan de Vries van RSE gingen we op zoek naar die oplossing”, vertelt Gonny. “Daarbij is het advies van onze telecompartner voor ons leidend. In dit geval kregen wij het advies om over te schakelen op een centrale in de cloud met VoIP, een totaaloplossing voor vaste en mobiele telefonie via Vodafone One Net: één abonnement, één nota, één aanspreekpunt en een kostenbesparing.” Als Strategic+ Business Partner heeft RSE directe lijnen met Vodafone, wat de oplossingsgerichtheid ten goede komt. 

 

 Partner in de regio

Op het moment van spreken, is het nieuwe systeem nog maar kort operationeel. De eerste ervaringen zijn veelbelovend, hoewel de callflow - de inrichting met voiceberichten en doorschakelmogelijkheden nog gefinetuned moeten worden. Daaraan wordt hard gewerkt. Gonny: “Wij kiezen bewust voor een telecompartner in eigen regio. Onze bereikbaarheid is essentieel en daarom moet er bij storingen of problemen snel een oplossing komen. Ook bij de aanleg van nieuwe installaties of systemen is het praktisch om een partner in de buurt te hebben. De mensen van RSE doen altijd hun best voor ons. Ze zijn toegankelijk, behulpzaam en communiceren duidelijk. Niets is onbespreekbaar. ”

Wilt u een totaaloplossing voor uw zakelijke telefonie & ICT?