Terug naar Blog
RSE Moderne Werkplek op basis van Microsoft 365 voor Arts&Dier
24
feb

RSE Moderne Werkplek op basis van Microsoft 365 voor Arts&Dier

De digitale bedrijfsomgeving van dierenartsenpraktijk en dierenkliniek Arts&Dier ging over van een lokale server naar de cloud. De organisatie koos hierbij voor RSE Moderne Werkplekken op basis van Microsoft 365. Om de mogelijkheden van het systeem optimaal te leren kennen, krijgen de medewerkers binnenkort een workshop van RSE telecom & ICT. “Na deze moderniseringsoperatie zijn wij klaar voor de toekomst”, zegt mede-eigenaar Maarten Glas. 

Lees verder
Moderne werkplekken

Overstap naar de cloud

Arts & Dier is een vooruitstrevende dierenartsenpraktijk en dierenkliniek met zeven vestigingen in Noord-Nederland. Naast de hoofdvestiging in Klijndijk zijn er nevenvestigingen in Emmen, Klazienaveen, Ter Apel, Stadskanaal, Aduard en Bear. De digitale bedrijfsomgeving van Arts&Dier draaide tot voor kort op een lokale server die in de hoofdvestiging stond. De snelheid en stabiliteit van deze server werden in de loop der tijd echter onvoldoende voor de nieuwste applicaties, software en communicatiemiddelen. De oplossing lag in de cloud.

RSE Moderne Werkplek

In samenspraak met RSE koos Arts&Dier voor RSE Moderne Werkplekken op basis van Microsoft 365. Hiermee kunnen de medewerkers van alle zeven de vestigingen overal en altijd werken op elk apparaat. Het bedrijfsnetwerk is stabiel, betrouwbaar, snel en optimaal beveiligd. Ook biedt dit faciliteiten voor slimmer samenwerken en communiceren tussen medewerkers. 

Over de keuze voor RSE

Arts&Dier is al vele jaren klant van RSE. De organisatie is tevreden over de kwaliteit van diensten en producten en koos daarom opnieuw voor ons. Maarten Glas: “RSE werkt oplossingsgericht. Is er iets, dan bellen wij even en dan wordt het geregeld. De communicatie is duidelijk. RSE is net als wij een Noordelijke organisatie en dat communiceert tot net even gemakkelijker. Dankzij de drie locaties is RSE voor al onze vestigingen dichtbij.”

Klanttevredenheid

“Voor onze bedrijfsvoering is het essentieel dat wij 24/7 bereikbaar en operationeel zijn. RSE snapt hoe dat werkt en paste de werkwijze daarop aan. Daardoor ondervonden wij niet of nauwelijks hinder van de werkzaamheden bij de overgang van server naar cloud”, vertelt Glas. “Het nieuwe systeem heeft een herkenbare look and feel dankzij Microsoft 365. Er zijn ongekend veel mogelijkheden, waarvan wij er vele nog moeten ontdekken. Ter ondersteuning volgen onze medewerkers daarvoor binnenkort bij RSE een workshop. Zo levert RSE niet alleen prima producten en diensten, maar helpt het ons ook bij het optimaal benutten van de mogelijkheden. Dat stemt ons zeer tevreden.”

Kevin Bos

Adviseur ICT

MEER WETEN?

Wilt u een totaaloplossing voor uw zakelijke telefonie & ICT?