Modernisering telefonie voor betere bereikbaarheid Niestijl Mechanisatie

Modernisering telefonie voor betere bereikbaarheid Niestijl Mechanisatie

Terug naar Projecten

Vooral mobiel waren de werknemers van Niestijl Mechanisatie in Siddeburen slecht bereikbaar, wat onder meer problematisch was bij 24-uurs- en weekenddiensten. Ook zaken als beschikbaarheid, doorverbinden en doorschakelen waren lastig. Het was tijd voor een volledige upgrade van de telefonie. Hiervoor nam Niestijl RSE telecom & ICT in de arm. Wij hebben de klant voorzien van geïntegreerde vaste en mobiele telefonie via Vodafone One Net met hosted telefonie.

Dertig jaar zaken doen

Om de problemen met mobiele bereikbaarheid het hoofd te bieden nam directeur Johan Bolhuis contact op met onze adviseur zakelijke telefonie Henk Haan. “Wij kennen elkaar al heel lang en ik doen al zo’n dertig jaar regelmatig zaken met RSE”, vertelt Bolhuis. “Ik werk graag met RSE, heb positieve ervaringen. Niet voor niets heeft het bedrijf een uitstekende naam in de regio.”

Oplossingen in geïntegreerde telefonie

Op basis van de geschetste problematiek en wensen adviseerden wij Niestijl Mechanisatie om over te stappen op Vodafone One Net. Deze integratie van vast en mobiel maakt de telefonie van het bedrijf toekomstbestendig. Voor optimalisatie van de mobiele bereikbaarheid leverden wij extra smartphones voor alle monteurs. En voor optimalisatie van het huidige 4G- en toekomstige 5G-netwerk in de uit staal opgetrokken bedrijfshal hebben wij hier een netwerkrepeater geïnstalleerd.  Voor verbetering van de vaste telefonie is Niestijl overgeschakeld op VoIP - bellen via internet. Hiervoor hebben wij de benodigde Yealink VoIP-telefoontoestellen geleverd.

Vodafone One Net

Wij adviseerden Vodafone One Net omdat deze complete, toekomstbestendige telefonie-oplossing voldoet aan al de eisen en wensen van deze klant. Met Vodafone One Net zijn medewerkers altijd bereikbaar. Bereikbaarheidsinstellingen zijn eenvoudig aan te passen. Bovendien is One Net flexibel, het aantal gebruikers is eenvoudig aan te passen, zowel naar boven als beneden. Bovendien is de online telefonie-omgeving optimaal beveiligd en maakt het de telefonie met bijbehorende administratie eenvoudiger dankzij één abonnement, één nota en één aanspreekpunt. De nieuwe techniek maakt ook onder meer een systeem van digitale werkbonnen technisch mogelijk.

Klanttevredenheid

“RSE realiseerde een dekkend netwerk en regelde onze centrale zo in dat iedereen bereik heeft. Goede bereikbaarheid waarborgt de continuïteit van ons bedrijf en dat vinden wij erg belangrijk”, vertelt Bolhuis. “Wij werken graag samen met RSE omdat de klant er centraal staat. De prijzen zijn marktconform, we krijgen er waar voor ons geld. De communicatie is uitstekend, in onderlinge samenspraak komen we met elkaar tot op maat gesneden oplossingen. RSE is flexibel, de medewerkers staan open voor veranderingen en op- of aanmerkingen. Het is prettig om één aanspreekpunt te hebben. Wij zijn tevreden over de totaaloplossing.”

Bekijk ook

Microsoft 365 & Giganet Installatiebedrijf Mulder - RSE telecom & ICT

Microsoft 365 & Giganet Installatiebedrijf Mulder - RSE telecom & ICT

Het ICT-netwerk van Installatiebedrijf Mulder was onwerkbaar verouderd. RSE loste de problemen op met Moderne Werkplekken en Giganet van Vodafone & Ziggo