Terug naar Blog
RSE Moderne Werkplekken, Teams Calling en Vodafone glasvezel voor Smit Isolatie
13
mei

RSE Moderne Werkplekken, Teams Calling en Vodafone glasvezel voor Smit Isolatie

De medewerkers van Smit Isolatiegroep belden nog met traditionele telefoons, via een lokale telefooncentrale. De bedrijfsorganisatie was nog helemaal ‘van papier’ en de ICT verouderd. Het bedrijf wilde efficiënter gaan werken en klaar zijn voor de toekomst en ging daarom een traject in van digitalisering van bedrijfsprocessen en optimalisatie van de telefonie- en ICT-omgeving. Daarbij kozen ze voor RSE telecom & ICT als partner. 

Lees verder
Moderne werkplekken

Familiebedrijf

“Wij zijn een familiebedrijf. Mijn vader en onze directeur Jack Guikema kenden RSE-relatiebeheerder Bert Hut nog van een vorige werkgever. Ze hadden een goede verstandhouding en dus belde pa Bert en vertelde hem over de uitdaging waar wij voor stonden”, vertelt manager binnendienst Jurgen Guikema. “Vanaf het eerste moment hadden wij een goed gevoel bij RSE.”

 

Eén aanbieder

Smit Isolatie maakte in het verleden gebruik van meerdere partijen op het gebied van telefonie, automatisering en ICT. “Onze wens was om alles onder te brengen bij één aanbieder”, zegt Jurgen. “Is er dan een vraag, probleem of wens, dan weet je altijd bij wie je moet zijn. Eén aanspreekpunt is gemakkelijk en overzichtelijk. Maar we wisten ook dat de totale implementatie een ingrijpend traject zou zijn dat lang zou gaan duren. Mede vanwege vertraging door corona werd dit zelfs ruim anderhalf jaar.”

 

Bellen via Teams Calling

Op basis van de organisatiestructuur en werkwijze van de klant, adviseerden wij om de telefonie onder te brengen bij Microsoft Teams Calling. Jurgen: “Wij wisten dat deze oplossing vrij nieuw was, zeker voor gebruik binnen het mkb. Toch hebben wij op basis van het advies van RSE ingestemd. RSE wist dat optimaal bereikbaar zijn voor ons essentieel is en handelde daarnaar. Er werd goed naar ons geluisterd en RSE ging net zo lang door tot het systeem optimaal functioneerde. 

 

Moderne werkplek

Het was voor Smit Isolatie en wens dat medewerkers ook op afstand zouden kunnen werken. Daarom implementeerden wij de RSE Moderne Werkplek. “Na digitalisering van ons volledige werkproces - van eerste klant tot oplevering, inclusief digitale werkbonnen - vonden wij het belangrijk dat al onze mensen - van de monteur op locatie tot de kantoormedewerker die thuis werkt - op elke gewenste locatie en alle apparaten veilig en snel kunnen werken in onze online omgeving. 

 

Glasvezel

Het bedrijfspand van Smit Isolatie staat op een bedrijventerrein in Veendam, op een locatie waar nog geen glasvezel ligt. Voor de online bedrijfsvoering is dat wel gewenst. “Wij zijn nog altijd afhankelijk van een straalverbinding via satelliet. De snelheid en stabiliteit daarvan laten te wensen over. Met andere woorden, wij hebben glasvezel nodig”, licht Jurgen toe. “Dankzij de goede contacten van RSE met Vodafone hebben wij een overeenkomst kunnen afsluiten inclusief glasvezel van Vodafone. Naar verwachting wordt onze glasvezelverbinding komende zomer gerealiseerd.”

 

Tevreden klant

Smit Isolatie is een tevreden klant: “RSE is een fijne partij om mee samen te werken. Zowel het voortraject als de implementatie van deze moderniseringsslag verliep naar wens en problemen werden voortvarend opgelost.”

Bert Hut

Adviseur zakelijke telefonie

MEER WETEN?

Wilt u een totaaloplossing voor uw zakelijke telefonie & ICT?