Telefonische bereikbaarheid van levensbelang en online werkplekken grote meerwaarde voor Top Milieu Service
Telefonische bereikbaarheid is van levensbelang voor Top Milieu Service in Noordhorn. daarom stapte ...
MFC ’t Marheem is een welzijns- organisatie die voor de Gemeente Marum uiteenlopende activiteiten uitvoert.
De organisatie adviseert, ondersteunt en mobiliseert zowel de jeugd, volwassenen en senioren. Voorbeelden hier van zijn speelweken, themaweken, cursussen en voorlichtingen.
In 2013 bracht eene tevreden klant MFC 't Marheem in contact met RSE telecom & ICT. Directrice Ciska Smits gaf tijdens de kennismaking aan dat de gehele ICT-infrastructuur aan vervanging toe was. Na een technische en functionele inventarisatie is het onderstaande advies aangeboden en geïnstalleerd.
Voor de zakelijke telefonie is een Panasonic telefooncentrale geplaatst. Ook is overgestapt naar Voice over IP (VoIP) bellen met een RSE Connect internetverbinding. Voor het draadloos werken en de diverse bezoekers in het centrum is een WiFi netwerk geïnstalleerd van Huawei met 2 gescheiden netwerken (zakelijk en bezoekers.)
De ICT omgeving is vervangen door een HP server met Microsoft software, RSE Backup Online en een overeenkomst voor systeembeheer en ICT support.
De vaste telefonie is nu optimaal afgestemd op de interne organisatie. Er is een kostenbesparing gerealiseerd door de overstap van ISDN naar VoIP. Door het WiFi netwerk is draadloos werken mogelijk en een wens van de bezoekers vervuld.
Door het nieuwe IT netwerk beschikt MFC ’t Marheem over een centrale omgeving voor data opslag, een zakelijke e-mailomgeving en haar eigen applicaties. Met een overeenkomst voor serverbeheer en werkplekbeheer blijft de omgeving goed onderhouden.