Integratie van vaste en mobiele telefonie van alle vestigingen en medewerkers Welzijnswerk Midden-Drenthe

Integratie van vaste en mobiele telefonie van alle vestigingen en medewerkers Welzijnswerk Midden-Drenthe

Terug naar Projecten | Gepubliceerd op:

Welzijnswerk Midden-Drenthe wenste integratie van vaste en mobiele telefonie van alle vestigingen en medewerkers.  

 

In RSE telecom & ICT vond de welzijnsorganisatie met vestigingen in Beilen, Smilde en Westerbork een partner die goed luisterde naar de problematiek en gewenste resultaten en die een passende  oplossing bood.

Probleem
De drie vestigingen van Welzijnswerk Midden-Drenthe hadden allemaal hun eigen vaste telefonie geregeld, elk met hun eigen systemen. Elke vestiging had zijn eigen nummer en doorverbinden was vaak lastig of onmogelijk. Bovendien hadden de medewerkers geen mobiele telefoon van de zaak, ze moesten vaak hun privételefoon gebruiken als zij onderweg bereikbaar moeten zijn.

Waarom RSE telecom & ICT?
,,Wij zochten naar een partner die meedenkt’’, vertelt Annelies Bakelaar van Welzijnswerk Midden-Drenthe. ,,Het moest een partij uit Noord-Nederland zijn omdat wij willen bijdragen aan de regionale economie en bovendien een partner willen die dichtbij zit vanwege bereikbaarheid. Met de eerste indruk wekte RSE gelijk vertrouwen. Dit bedrijf sprong er uit qua klantwaardering en professionele uitstraling, onder meer met een aantal gewonnen prijzen. Er was gelijk een klik, de contacten waren vanaf het eerste moment prettig. Dit vooral omdat er niet gelijk over een offerte werd gepraat, maar het meedenken over een oplossing in de gesprekken centraal stond.’’

Oplossing
Door middel van een nieuwe Unify telefooncentrale zijn alle vestigingen gekoppeld op één platform, waarop zij binnenkort ook gebruikmaken van een centraal nummer. De bestaande infrastructuur is deels vervangen door Vodafone One Fixed. Bij de koppeling tussen de vestigingen maakte RSE gebruik van het reeds aanwezig IP-VPN verbinding. Gesprekken krijgen er voorrang boven dataverkeer, hiervoor is bandbreedte gereserveerd.

Resultaat
Bereikbaarheid per medewerker – inclusief hun eigen zakelijke smartphone - in plaats van bereikbaarheid per werkplek. Volledige integratie van vast en mobiel, eenvoudig in gebruik en met meer functionaliteiten dan voorheen, onder meer beschikbaarheidsinformatie en Outlook-integratie. Na deze projectfase volgt finetuning op detailniveau in nauwe samenspraak tussen RSE en Welzijnswerk Midden-Drenthe. Annelies Bakelaar is zeer tevreden: ,,Alles verloopt volgens planning. RSE maakt ons vertrouwen volledig  waar: de medewerkers zijn flexibel, denken mee en leveren prima kwaliteit. RSE is uitstekend bereikbaar, de lijnen zijn kort. Wij werken bijzonder prettig en functioneel samen.’’

Welzijnswerk Midden-Drenthe
Welzijnswerk Midden-Drenthe is een instelling voor maatschappelijke dienstverlening en samenlevingsopbouw in de regio Midden-Drenthe met als grootste kernen Westerbork, Beilen en Smilde. Welzijnswerk Midden-Drenthe zet zich in op het gebied van onder meer sport, jongerenwerk, ouderenwerk, opbouwwerk mantelzorg, zorg en vrijwilligerswerk.

 

Bekijk ook

Installatiebedrijf Bakker BV en Cooling Service Holland BV volledig ontzorgd met abonnement op maat voor telefonie en data

Installatiebedrijf Bakker BV en Cooling Service Holland BV volledig ontzorgd met abonnement op maat voor telefonie en data

“Over onze bereikbaarheid willen wij ons niet druk hoeven maken. Daarom zochten wij een partner die ervoor zorgt dat onze ICT en telefonie optimaal functioneert, zodat wij ons kunnen focussen op onze corebusiness. RSE telecom & ICT ontzorgt ons hierin volledig.” Dit zegt mede-eigenaar Hans Fijlstra van Installatiebedrijf Bakker BV en Cooling Service Holland BV.