Terug naar Blog
Optimale telefonische bereikbaarheid voor Gaslijn na overstap naar KPN Businesspartner RSE
23
mei

Optimale telefonische bereikbaarheid voor Gaslijn na overstap naar KPN Businesspartner RSE

Optimale telefonische bereikbaarheid is van levensbelang voor Gaslijn BV in Haren (Groningen). Want als mensen of bedrijven door storing plotseling zonder verwarming zitten, dan moeten zij de storingsdienst van Gaslijn kunnen bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week. Stabiele en storingsvrije vaste telefonie is daarom een eerste vereiste van Gaslijn. “Sinds RSE dit voor ons verzorgt, is de stabiliteit van ons telefonie aanzienlijk beter”, vertelt Gezinus Venema van Gaslijn.

Lees verder
Cloud telefonie en Internet

Prima service

De bedrijfsleider, die zelf dagelijks te maken heeft met technische storingen van verwarmingsinstallaties, weet dat techniek niet onfeilbaar is. Venema en zijn team lossen problemen bij storingen voor hun klanten zo snel en goed mogelijk op. Zij willen op dezelfde manier kunnen bouwen op hun leverancier van vaste telefonie. De bedrijfsleider prijst de service van RSE: “De mensen van RSE doen wat ze beloven. Ze weten hoe verschrikkelijk belangrijk telefonische bereikbaarheid voor ons is. Hebben wij een vraag of probleem, dan is het één telefoontje of e-mailtje en het wordt opgelost. Daar kunnen wij op bouwen.”

KPN Businesspartner

Gaslijn maakt al enkele jaren gebruik van KPN1, in eerste instantie rechtstreeks via KPN. Gaslijn was daarnaast klant van RSE inzake mobiele telefonie. Toen het bedrijf ontevreden was over de snelheid van service en communicatie van KPN, kwam dit eens ter sprake bij RSE. Dit triggerde ons omdat wij KPN Businesspartner zijn. Daarom gingen wij voor deze klant op zoek naar een oplossing.

Oplossing

“Wij wilden niet van netwerk veranderen omdat wij juist in de aanschaf en implementatie van KPN veel tijd en energie hadden gestoken, onder meer in het inregelen van ons telefoonsysteem buiten kantooruren”, vertelt Venema. “RSE hoorde ons verhaal aan en kwam met een oplossing. Dat klonk ons als muziek in de oren. RSE zou voortaan ons aanspreekpunt worden en onze centrale in de cloud werd verplaatst naar een platform van RSE. Dat zou betekenen dat RSE direct en snel toegang tot alle techniek zou hebben en supersnel zou kunnen schakelen bij storingen of veranderingen.”

Migratie

De migratie van KPN naar RSE vond plaats in april van dit jaar. “We kozen bewust voor een moment direct na het stookseizoen”, vertelt Venema. “Dan is de druk op onze servicedienst aanzienlijk kleiner. En je weet dat je bij zo’n operatie af en toe even uit de lucht bent, daar ontkom je niet aan.” Hij is tevreden over het verloop van de migratie en de dienstverlening van RSE sindsdien: “De overgang verliep verrassend goed. En de service is helemaal naar wens. Eén belletje of mailtje en het wordt opgepakt. RSE doet wat het belooft.”

Verhuizing

Binnenkort staat er binnen Gaslijn BV opnieuw een ingrijpende operatie op het programma. Het bedrijf verhuist dan naar een nieuw pand op het bedrijventerrein in Haren. Op grond van de ervaringen, heeft Gaslijn ook hierbij RSE in de arm genomen. Venema: “In dat pand ligt nog geen internet. RSE gaat de aanleg van Ziggo Zakelijk realiseren. En voor de periode van overgang komt er een tijdelijke oplossing via 4G. En uiteraard regelt RSE dan ook de overgang van onze ICT en telefonie. Op grond van onze ervaringen heb ik er alle vertrouwen in.”

MEER WETEN?

Wilt u een totaaloplossing voor uw zakelijke telefonie & ICT?