Terug naar Blog
Stabiel ICT- en telefonisch netwerk voor Olijslager Groep
12
mrt

Stabiel ICT- en telefonisch netwerk voor Olijslager Groep

 "Wij zijn uiterst tevreden over de performance en stabiliteit van onze nieuwe ICT- en telefoonsystemen", zegt Eelke Eising van de Olijslager Groep.

Lees verder
Cloud telefonie en Internet

De 22 vestigingen van de vier bedrijven binnen de Olijslager Groep hadden structureel problemen met telefonische bereikbaarheid en de stabiliteit van het ICT-netwerk. Daarom gunde Olijslager RSE telecom & ICT de opdracht voor de aanleg en implementatie van nieuwe netwerken. "Wij zijn uiterst tevreden over de performance en stabiliteit van onze nieuwe systemen", vertelt financieel directeur Eelke Eising van de Olijslager Groep. 

De uitdaging

De prestaties van het ICT- en telefoonnetwerk van de Olijslager Groep waren onvoldoende. Daardoor waren de 22 vestigingen van Olijslager Verf , Stucshop, Schriever bouw- en industriespecialiteiten en VAG Glas voor klanten regelmatig niet goed bereikbaar. Ook de storingsgevoeligheid van het ICT-netwerk zorgde voor problemen bij de dagelijkse bedrijfsvoering, bijvoorbeeld bij het functioneren van ERP-pakket CS Wholesale dat medewerkers op alle locaties realtime inzicht verschaft in  voorraadposities. “Verbeteren en verder optimaliseren van de stabiliteit van onze netwerkenhad voor ons de hoogste   prioriteit ”, licht Eising toe.

Over de keuze voor RSE telecom & ICT

Beide organisaties kenden elkaar al van een tender in het verleden. Hoewel de keuze destijds niet op RSE viel, bleef de verstandhouding met accountmanager Bert Hut hartelijk. “Nu wij een nieuwe tender uitschreven, waren die goede relatie en onze positieve indruk van de kwaliteit van RSE belangrijke redenen voor ons om RSE uit te nodigen voor deze tender”, vertelt Eising  . “En voor ons zeker ook niet onbelangrijk is het feit dat RSE - net als wij - een Noordelijke organisatie is. De meeste van onze vestigingen zijn te vinden in de drie Noordelijke provincies en onze slogan is niet voor niks ‘Gewoon  dichtbij’.”

De geboden oplossing

RSE bood een nieuwe oplossing in de vorm van Vodafone One Net met internet over Coax en DSL. Na een uitvoerige  overweging viel de keuze van Olijslager op deze oplossing. Eising legt uit: “RSE wist ons te overtuigen van de stabiliteit van het Vodafone-netwerk. Bovendien biedt dit netwerk ons alle functionaliteiten op het gebied van mobiele en vaste telefonie die wij nodig hebben. In onze bedrijfsvoering is telefonische bereikbaarheid van levensbelang. Is een bepaalde medewerker in gesprek, dan moet doorschakelen naar een andere medewerker automatisch gaan. En is iemand er een dag niet, dan moet doorschakelen van de telefoon eenvoudig, snel en goed te regelen zijn. Vodafone biedt dit tegen een aantrekkelijk tarief , wat natuurlijk ook niet  onbelangrijk is.”

Klanttevredenheid

Er moest best veel gebeuren, ook fysiek. Zo moesten bestaande netwerken geheel of deels worden vervangen. “RSE voerde dit werk samen met Vodafone zo uit, dat wij tijdens de vervanging minimale overlast ondervonden. Ons dagelijks werk kon gewoon doorgaan. Ook onze eigen ICT’er Kerst Walstra is zeer te spreken over de prettige manier van samenwerken en communiceren”, zegt Eising. “Nu beschikken wij over een mobiel netwerk met een aanzienlijk betere bereikbaarheid dan voorheen. Verder is onze telefonische bereikbaarheid helemaal naar wens en is de performance van ons ICT-netwerk prima. We werken nagenoeg storingsvrij. Dat stemt ons uiterst tevreden.”

Bert Hut

Adviseur zakelijke telefonie

MEER WETEN?

Wilt u een totaaloplossing voor uw zakelijke telefonie & ICT?